מהו טופס 106, ולמה הוא כל כך חשוב?

02/11/2020

שתף כתבה

טופס 106 הוא טופס של רשות המיסים, שמופק על ידי המעסיק עבור העובדים בסוף כל שנת מס, ובו ריכוז שנתי של המשכורות החודשיות ששולמו לעובד באותה שנת מס. עובד עם יותר ממעסיק אחד, יקבל מכל מעסיק טופס 106 בנפרד.

טופס 106 קריטי לקבלת החזר מס: הוא מאפשר לבדוק את מאזן הניכויים של מס הכנסה, ואם מגיע לעובד החזר מס מהרשויות.

בטופס 106 מופיעים פרטי המעביד, פירוט חודשי העבודה, ביטוח לאומי, ביטוח בריאות, ניכויי מס הכנסה, פירוט הפקדות לקופות גמל ופנסיה, ופירוט תשלומים בכסף ובשווי הטבות, כגון: זקיפת שווי טלפון, רכב, מתנות, ניכויים וזיכויים שניתנו לעובד.

כל מעסיק מחויב לספק לעובד את הטופס בתום שנת המס. עובדים שלא קיבלו טופס 106, רשאים לפנות את המעסיק ולדרוש אותו – בין אם הוא עדיין המעסיק שלהן, ובין אם עברו מקום עבודה.

טיפ: בתחתית תלוש השכר, מופיע שם וטלפון של המשרד שהכין את התלוש. אם המעסיק פחות זמין, או שהעסק נסגר, ניתן לפנות ישירות למשרד שהכין את התלוש, ולקבל את טופס ה-106 מהם.

רוצים להצטרף ולהבטיח את החזר המס שלכם? לחצו כאן